상세 컨텐츠

본문 제목

Come & Go - Juice WRLD, Marshmello 이런 사랑 팝송 가사 해석 추천

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 7. 26. 19:08

본문

사랑이라는 것은 어쩌면 평범한 두 사람이 만나

두 사람의 세계를 특별하게 색칠해가는 것이 아닐까 생각한다. 

사실 어찌보면 우리 모두 특별한 사람은 아니지만

서로에게 특별한 존재이기에 그래서 특별한 관계,

그것이 사랑아닐까.

그래서 그 사랑이 특별하기에 이 특별함을 

잘 지켜가고 싶다는 마음을 담은 노래.


https://www.youtube.com/watch?v=Dxm3cHrKcbA

Woah Uh Oh, oh oh, oh (Mello made it right, uh)

멜로가 제대로 했어 I try to be everything that I can

나는 내가 할 수 있는 모든걸 하려 해 But sometimes I come out as bein' nothin’

하지만 때때로 아무것도 아닌것처럼 나오곤 해 I try to be everything that I can But sometimes I come out as bein' nothin' I pray to God that he make me a better man (Uh)

나는 하늘에 기도해 그가 나를 더 좋은 사람으로 만들어 주기를 Maybe one day I’ma stand for somethin'

아마 언젠가는 나는 뭔가 지지할 거야 I'm thankin' God that he made you part of the plan

나는 신께 감사해 그가 계획의 일부로 너를 만들어주셔서 I guess I ain't go through all that Hell for nothin'

나는 생각해 나는 지옥의 아무것도 겪지 않았다고 I'm always fuckin' up and wreckin’ shit, it seems like I perfected it

나는 항상 지랄하고 똥을 싸고, 그건 내가 완벽히 하는 것 같아 I offer you my love, I hope you take it like some medicine

나는 너에게 내 사랑을 제시하고 나는 너가 약처럼 그걸 취하길 바래 You tell me, ain’t nobody better than me

너는 내게 말해 나보다 나은 사람은 없다고 I think that there's better than me

나는 나보다 나은 사람은 있다고 생각해 Hope you see the better in me

너가 내 모습보다 더 나은 모습을 보기를 바래 Always end up betterin’ me

항상 더 나은 내가 되


https://www.youtube.com/watch?v=Dxm3cHrKcbA



Woah

Uh

Oh, oh oh, oh (Mello made it right, uh)


멜로가 제대로 했어

I try to be everything that I can


나는 내가 할 수 있는 모든걸 하려 해

But sometimes I come out as bein' nothin’


하지만 때때로 아무것도 아닌것처럼 나오곤 해

I try to be everything that I can

But sometimes I come out as bein' nothin'

I pray to God that he make me a better man (Uh)


나는 하늘에 기도해 그가 나를 더 좋은 사람으로 만들어 주기를

Maybe one day I’ma stand for somethin'


아마 언젠가는 나는 뭔가 지지할 거야

I'm thankin' God that he made you part of the plan


나는 신께 감사해 그가 계획의 일부로 너를 만들어주셔서

I guess I ain't go through all that Hell for nothin'


나는 생각해 나는 지옥의 아무것도 겪지 않았다고

I'm always fuckin' up and wreckin’ shit, it seems like I perfected it


나는 항상 지랄하고 똥을 싸고, 그건 내가 완벽히 하는 것 같아

I offer you my love, I hope you take it like some medicine


나는 너에게 내 사랑을 제시하고 나는 너가 약처럼 그걸 취하길 바래

You tell me, ain’t nobody better than me


너는 내게 말해 나보다 나은 사람은 없다고

I think that there's better than me


나는 나보다 나은 사람은 있다고 생각해

Hope you see the better in me


너가 내 모습보다 더 나은 모습을 보기를 바래

Always end up betterin’ me


항상 더 나은 내가 되게 하지 I don't wanna ruin this one

나는 이걸 망치고 싶지 않아 This type of love don't always come and go

이 종류의 사랑은 항상 오고 가는게 아니야 I don't wanna ruin this one This type of love don’t always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go We take drugs then you hold me close

우리는 약을 먹고 너는 나를 가까이 잡지 Then I tell you how you make me whole

그러고 나서 나는 너에게 너가 얼마만큼 나를 완전하게 만드는지를 말해 Sometimes I feel you like bein' alone

때때로 나는 너가 혼자인것처럼 느껴져 Then you tell me that I shoulda stayed in the room

그리고 너는 내게 말해 나는 방에 머물러야 한다고 Guess I got it all wrong, all along, my fault

추측해 내가 전부 잘못했다고, 전부 나의 잘못이라고 My mistakes prolly wipe all the rights I've done

내 잘못들은 아마 내가 한 모든 옳은것들을 지웠나봐 Sayin' goodbye to bygones, those are bye, gones

지난날에 안녕이라 말하고, 그것들은 갔어 Head up, baby stay strong, we gon' live long

고개를 들어, 베이비 강하게 있어, 우리는 오래 살거야 I don't wanna ruin this one

나는 이걸 망치고 싶지 않아 This type of love don't always come and go

이런종류의 사랑은 오고 가는 게 아니야 I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go I don't wanna ruin this one This type of love don't always come and go

관련글 더보기