상세 컨텐츠

본문 제목

12:45 (Stripped) - etham 팝송 가사 해석 추천 로맨틱한 잠수,,?

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2022. 5. 22. 00:54

본문

노래 우연히 듣다가,, 너무 좋은데?

하고 자세히 들어보니까 가사가 왜이래!

하면서 화내며 해석하게 된 이야기 ㅋㅋ

아니 사랑하면 사랑하는거지 하루 잠수타는건

뭥미? 잠수를 당해본 사람으로써,, 정말

잠수는 너무 별루,, 완전 별루,, 지만

노래는 좋다,, 이별노래 같지 않은 감미로움,,

노래 너무 좋은데, 내용은 슬픈 그런 노래이다.

 

 

It's 12.45 on a Tuesday and I don't really care what you say
지금 12시 45분 화요일이야 그리고 나는 너가 말하는거 신경안써

I'm just getting off my face tonight
나 오늘밤 잠수 탈거야

Cause I'm just tryna live to the weekend
왜냐하면 나는 단지 주말까지 살려고 노력중이라서

And I don't know how I'm supposed to breathe when
그리고 나는 내가 언제 숨을 쉬어야하는지를 모르겠어

Everything you say is playing on my mind
너가 말한 모든게 내 맘속에 돌아다닐 때

You don't know where I've been and you don't know what I'm drinking
너는 내가 어디에 있었는지 그리고 내가 뭘 마시는지 모르지

I need a moment to think about nothing at all
나는 아무것도 생각하지 않을 순간이 필요해

Oh baby you gotta stop I see that you're calling
오 베이비 너가 전화하는거 알아 그치만 멈춰

I told you that I ain't picking up
나 오늘 전화 안받을거라 했잖아

I know that you wanna start
너가 시작하고 신은거 알아

Cause we got our problems
우리가 문제가 있기 때문에

I love you but I just need tonight off
널 사랑하지만 오늘밤은 잠수탈래

It's getting pretty deep in the AM

새벽이 점점 깊어지고

And I should go home but I'm staying

그리고 나는 집 가야하지만 머물거야

I'll be sleeping on the cold floor tonight

나는 오늘 밤 찬 바닥에서 잘거야

Ohohohoh

I hope you'll understand in the morning

나는 너가 아침에 이해하길 바래

That this is just my problem that I'm solving

이건 내가 해결하고 있는 나의 문제인 것을 

Yeah I got a lot of stuff on my mind

예 나는 많은 문제가 있어

I don't know where I've been and what the hell am I drinking?

나 어디서 그리고 내가 어디서 마시는지 모르겠어


And I can't help but to think yeah it's all my fault

그리고 나는 어쩔수 없지만 생각해 그래, 모든건 내 잘못이야

Oh baby you gotta stop I see that you're calling

오 베이비 너 그만해야해 나는 너가 전화하는 걸 알아

I told you that I ain't picking up

나는 너에게 내가 전화안받을거라 했어

I know that you wanna start

나는 너가 시작하고 싶어하는 걸 알아

Cause we got our problems

우리가 문제가 있기 때문에

I love you but I just need tonight off

널 사랑하지만 나는 오늘밤은 잠수탈래

Ohohohoho

Just one night off, oh

단지 하루밤만

Oh baby you gotta stop I see that you're calling

I told you that I ain't picking up

I know that you wanna start

Cause we got our problems

I love you but I just need tonight off

Just one night off, oh

I love you but I just need tonight off

It's 12.45 on a Tuesday

지금 화요일 12시 45분이야

I don't really care what you say

나는 너가 말한 걸 신경쓰지 않아

I'm just getting off my face tonight

나는 오늘밤은 잠수탈거야

관련글 더보기