상세 컨텐츠

본문 제목

I love me - Demi Lovato 팝송 가사 해석 추천 나를 사랑하는 마음~

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 3. 26. 20:57

본문

내가 나를 사랑하는 마음을 온전히 갖고 지내는 것이

사실 어찌보면 가장 쉬우면서도 가장 어려운일이 아닌가 싶다.

특히 경쟁사회를 살아가고 있는 우리는

늘 남과 비교하면서 내가 작아지고 초라해진다고 느끼기 때문에,

그런 마음을 나만 느끼는 것이 아니라 이런 스타들도 다 느낀다고 생각하니

한편으론 모든 사람들이 다 똑같구나, 그치만 살아가는구나

때문에 내가 나를 사랑해주는 마음을 잊지 말아야지. 라고 상기시켜주는

참 좋은노래.


https://www.youtube.com/watch?v=vImvzQCb0o8


Flippin' through all of these magazines

이 잡지들을 훑어봐 Tellin' me who I'm supposed to be

내가 누구여야 하는지를 말해줘 Way too good at camouflage

위장을 너무 잘해서 Can't see what I am, I just see what I'm not

내가 무엇인지를 볼 수 없고, 나는 단지 내가 아닌것만 봐 I'm guilty 'bout everything that I eat (Every single day)

나는 내가 먹는 전부에 대해 유죄야(매일) Feelin' myself is a felony

내 자신이 중죄라 느껴져 Jedi level sabotage

제다이 레벨 사보다쥬 Voices in my head make up my entourage

내 머리속 소리가 나의 수행단을 구성해 'Cause I'm a black belt when I'm beating up on myself

나는 내 자신을 때릴 때 검은띠기 때문에 But I'm an expert at giving love to somebody else

하지만 나는 다른 누군가에게 사랑을 줄 때는 전문가지

I, me, myself and I don't see eye to eye

나, 나, 나 자신 그리고 나는 의견이 다르지 Me, myself and I

나, 나자신 그리고 나

Oh, why do I compare myself to everyone?

오, 왜 나는 내 자신을 모두와 비교할까?

And I always got my finger on the self-destruct

그리고 나는 항상 내 손가락을 스스로 파괴적으로 갖다대지 I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah)

나는 내가 언제 나를 사랑할 때 충분한지 궁굼해 I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah)

나는 내가 언제 나를 사랑할 때 충분한지 궁굼해 Why am I always looking for a ride or die?

왜 나는 항상 죽기살기를 찾으려 할까? 'Cause mine's the only heart I'm gonna have for life

내것이 내 평생 가져야 할 유일한 마음이기 때문에 After all the times I went and fucked it up (All the times I went and fucked it up)

내가 가서 망쳤던 모든 시간 이후에 I wonder when I love me is enough, mmm (Yeah, yeah, yeah)

나는 내가 언제 나를 사랑할 떄 충분한지 궁굼해 (Yeah, yeah, yeah, yeah) (Yeah, yeah, yeah, yeah) (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough Haters that live on the internet (On the internet)

헤이터들은 인터넷에 살아 Live in my head, should be paying rent

내 머리속에 살아, 렌트비용을 내야해 I'm way too good at listening (Listening)

나는 그런 말을 듣기에는 너무 괜찮아 All these comments fucking up my energy (Energy)

그 모든 코멘트들이 내 에너지를 갉아먹어 'Cause I'm a black belt when I'm beating up on myself But I'm an expert at giving love to somebody else (Expert) I, me, myself and I don't see eye to eye Me, myself and I (Yeah, yeah, yeah, oh) Oh, why do I compare myself to everyone? And I always got my finger on the self-destruct I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah) Why am I always looking for a ride or die? 'Cause mine's the only heart I'm gonna have for life After all the times I went and fucked it up (All the times I went and fucked it up) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah) Is enough (Yeah, yeah, yeah, yeah) (Yeah, yeah, yeah, yeah) Yeah (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough I'm my own worst critic, talk a whole lot of shit

나는 나만의 최악의 비평가야, 모든 일을 말하지 But I'm a ten out of ten even when I forget

하지만 나는 심지어 내가 잊었을 때도 10점 만점에 10점이지 I, I, I, I, I (I'm a ten out of ten, don't you ever forget it)

나는 (나는 10점 만점에 10점이야, 절대 잊으면 안돼) I'm my own worst critic, talk a whole lot of shit But I'm a ten out of ten, even when I forget (Hey, oh) I, I, I, I, I (Yeah) Yeah, yeah (Yeah, yeah, yeah, yeah) (Yeah, yeah, yeah, yeah) Yeah, yeah (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah, yeah) (Yeah, yeah, yeah, yeah) I wonder when I love me is enough (Yeah, yeah, yeah, yeah) Yeah, yeah, yeah, yeah

관련글 더보기