상세 컨텐츠

본문 제목

You don't even know me - Faouzia 팝송 가사 해석 추천 너가 나에 대해 안다고?ㅋㅋ

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 3. 25. 10:28

본문

사람들은 남에 대해 쉽게 안다고 자부하곤 한다.

근데 살다보니 사실 나도 나를 잘 모를때가 많다.

왜냐하면 우리는 순간순간 변화하고 있기 때문에,

그래서 누군가를 잘 안다고 자부하면 안된다.

물론 그 순간의 나를 잘 안다고 생각할 수 있었겠지만,

미안한데 나 변했어, 그래서 너가 아는 나는 이제 없어~


https://www.youtube.com/watch?v=VaBRY6PYNLI


I walk into a crowded room

나는 붐비는 방 안으로 걸어가 Everybody staring

모든 사람이 쳐다봐 What did I, what did I do wrong?

내가 뭐 잘못했나?

What did I, what did I do wrong? Oh, you see what you wanna see

오, 너는 너가 보기를 원한 것을 봐 But you don't even know me

하지만 너는 심지어 나를 아예 몰라 What did I, what did I do now?

내가 뭐했니 지금? What did I, what did I do now? He said, she said, over it

그는 말했어, 그녀는 말했어, 극복해 You're acting like you're brilliant

너는 너가 똑똑한 것처럼 행동해 But you don't know

하지만 너는 몰라 Yeah, you don't know

예, 너는 몰라 You don't know a thing at all

너는 작은 것 하나도 전혀 몰라 You don't know about the way I am when I am all alone

너는 내가 내가 완전 혼자일 때 내가 어떤지에 대해 몰라 You don't even know

너는 아무것도 몰라 The way I care the way I've grown

내가 자라면서 신경 쓴 그 방법 You don't know about the way I love so deeply to my bones

너는 내가 나의 뼈들을 얼마나 깊숙이 사랑하는지 몰라 You don't even know me

너는 나에 대해 ㅈ도 몰라 Woah Woah I walk it off and brush away

나는 걸어 나가서

I walk into a crowded room

나는 붐비는 방 안으로 걸어가

Everybody staring

모든 사람이 쳐다봐

What did I, what did I do wrong?

내가 뭐 잘못했나?

What did I, what did I do wrong?


Oh, you see what you wanna see

오, 너는 너가 보기를 원한 것을 봐

But you don't even know me

하지만 너는 심지어 나를 아예 몰라

What did I, what did I do now?

내가 뭐했니 지금?

What did I, what did I do now?


He said, she said, over it

그는 말했어, 그녀는 말했어, 극복해

You're acting like you're brilliant

너는 너가 똑똑한 것처럼 행동해

But you don't know

하지만 너는 몰라

Yeah, you don't know

예, 너는 몰라


You don't know a thing at all

너는 작은 것 하나도 전혀 몰라

You don't know about the way I am when I am all alone

너는 내가 내가 완전 혼자일 때 내가 어떤지에 대해 몰라

You don't even know

너는 아무것도 몰라

The way I care the way I've grown

내가 자라면서 신경 쓴 그 방법

You don't know about the way I love so deeply to my bones

너는 내가 뼛 속 깊이 나를 사랑하는 방법을 몰라

You don't even know me

너는 나에 대해 ㅈ도 몰라


Woah

Woah


I walk it off and brush away

나는 걸어 나가서 먼지를 털어 Everything you say

너가 말하는 모든 것 'Cause I don't care, I don't care at all

왜냐하면 나 신경 안쓰거든, 나 전혀 신경안써 I don't care, I don't care at all He said, she said, over it You're acting like you're brilliant But you don't know (you don't know) Yeah, you don't know You don't know a thing at all You don't know about the way I am when I am all alone You don't even know The way I care the way I've grown You don't know about the way I love so deeply to my bones You don't even know me Woah, you don't even know me Woah, you don't even know You don't know a thing at all You don't know about the way I am when I am all alone You don't even know The way I care the way I've grown You don't know about the way I love so deeply to my bones You don't even know me You don't even know me, oh

관련글 더보기