상세 컨텐츠

본문 제목

7 rings - Ariana Grande 팝송 가사 해석 추천 돈이 최고^^

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 3. 8. 17:16

본문


확실히 아리아나 그란데는 천재다.

음악성은 물론이고, 대중성까지 겸비한 곡들만

늘 뽑아내는데, 어찌 이렇게 흥겹고 또 가사들은

이리 맘에 드는지.. 그녀라서 미워할 수 없고

미워도 욕할 수 없게 만드는게 그녀의 매력 아닐까^^


https://www.youtube.com/watch?v=QYh6mYIJG2Y


Yeah, breakfast at Tiffany's and bottles of bubbles

예, 티파니에서 아침먹고 거품으로 된 병들도
Girls with tattoos who like getting in trouble

타투가 있는 소녀들은 트러블있는 걸 좋아해
Lashes and diamonds, ATM machines

속눈썹들과 다이아몬드, ATM 기계들

Buy myself all of my favorite things (Yeah)

내가 좋아하는 것들을 스스로 사지
Been through some bad shit, I should be a sad bitch

몇개의 나쁜것들을 거쳐왔어, 나는 슬픈 비치여야해
Who woulda thought it'd turn me to a savage?

누가 생각이라도 했겠어 그것이 나를 야만인으로 만들줄?
Rather be tied up with cuffs and not strings

끈이 아니라 차라리 수갑으로 묶일거야
Write my own checks like I write what I sing, yeah (Yeah)

나는 내가 노래하는것을 쓰는 것 처럼 내 수표를 쓰지

My wrist, stop watchin', my neck is flossin'

내 손목, 그만 봐, 내 목은 빛나지
Make big deposits, my gloss is poppin'

큰 보증금을 만들어, 나의 립글로즈는 빛이나
You like my hair? Gee, thanks, just bought it

너 내 머리 맘에들어? 고마워 막 샀거든
I see it, I like it, I want it, I got it (Yeah)

나는 보고, 좋아하고, 원하고, 가져

I want it, I got it, I want it, I got it
I want it, I got it, I want it, I got it
You like my hair? Gee, thanks, just bought it
I see it, I like it, I want it, I got it (Yeah)

Wearing a ring, but ain't gon' be no "Mrs."

반지를 끼고, 하지만 누구의 소유라는 뜻은 아니야
Buy matching diamonds for six of my bitches

내 절친 6명을 위해 우정 다이아몬드를 사
I'd rather spoil all my friends with my riches

나는 내 부를 가지고 내 친구들을 망쳐놓을래
Think retail therapy my new addiction

소매 치료를 생각해 내 새로운 중독으로
Whoever said money can't solve your problems

돈이 너의 문제를 해결할 수 없다고 말하는 누구든지
Must not have had enough money to solve 'em

그것들을 해결할 충분한 돈을 가지고 있지 못했던 거야
They say, "Which one?" I say, "Nah, I want all of 'em"

그들은 말해, 어떤거요? 나는 말해, 아니요, 전부요
Happiness is the same price as red-bottoms

행복은 빨간 바닥(비싼구두)과 같은 가격이야

My smile is beamin', my skin is gleamin'

내 웃음은 빛나고 내 피부는 빛나지
The way it shine, I know you've seen it (You've seen it)

그것이 빛나는 방법, 나는 너가 그걸 봤다는 걸 알아
I bought a crib just for the closet

나는 단지 옷장을 위해 아기침대를 샀어
Both his and hers, I want it, I got it, yeah

그의것 그녀의것 둘다 나는 원해, 나는 가져 예

I want it, I got it, I want it, I got it
I want it, I got it, I want it, I got it (Baby)
You like my hair? Gee, thanks, just bought it (Oh yeah)
I see it, I like it, I want it, I got it (Yeah)

I got my receipts, be lookin' like phone numbers

나는 내 영수증이 마치 핸드폰 번호와 같아 보여
If it ain't money, then wrong number

만약 돈이 없으면, 그러면 잘못된 번호야 
Black card is my business card

블랙카드는 내 비즈니스 카드야
The way it be settin' the tone for me
그것이 내 어조를 정착시키는 방법이야

I don't mean to brag, but I be like, "Put it in the bag," yeah

나는 자랑하고 싶지 않아, 하지만 나는 "내 가방에 넣어줘" 라 하지
When you see them racks, they stacked up like my ass, yeah

너가 그들이 선반에 있는것을 보면, 그들은 내 엉덩이처럼 쌓엿어
Shoot, go from the store to the booth

쏴, 가게에서 부스까지 가자
Make it all back in one loop, give me the loot

모든걸 하나의 고리로 만들어, 나에게 전리품을 줘
Never mind, I got the juice

걱정마, 내가 주스가 있어
Nothing but net when we shoot

그물만 있으면 돼 우리가 찍을 때

Look at my neck, look at my jet

나의 목을 봐, 나의 제트기를 봐
Ain't got enough money to pay me respect

충분한 돈이 없어 내게 존중을 지불 할
Ain't no budget when I'm on the set

내가 세트장에 있을 때는 돈이 없어
If I like it, then that's what I get, yeah

내가 좋아한다면, 그것은 내가 가지는 거야

I want it, I got it, I want it, I got it (Yeah)
I want it, I got it, I want it, I got it (Oh yeah, yeah)
You like my hair? Gee, thanks, just bought it
I see it, I like it, I want it, I got it (Yeah)

관련글 더보기