상세 컨텐츠

본문 제목

I love you 3000 - Stephanie Poetri 팝송 가사 해석 추천 널 3000만큼 사랑해

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 3. 3. 04:57

본문


커플의 프로포즈를 사랑스럽게 담은 노래

언젠가는 나도 이런노래를 흥얼거리며

사랑의 서약을 맹세하는 날이 올 것이라고 믿으며...^^

앞으로도 비록 상처는 받았을지라도 사람을 미워하지 말고

사랑하기를 두려워하지 말았으면 좋겠다. 



Baby, take my hand
베이비, 내 손을 잡아
I want you to be my husband
나는 너가 나의 남편이 되기를 원해
'Cause you're my Iron Man
왜냐하면 너는 나의 아이언 맨이니까
And I love you 3000
나는 너를 3000만큼 사랑해
Baby, take a chance
베이비 기회를 잡아
'Cause I want this to be something
나는 이것이 무언가가 되기를 원하니까
Straight out of a Hollywood movie
헐리우드 영화에서 바로 나온 것 처럼
I see you standing there
나는 너가 거기에 서 있는 걸 봐
In your hulk outerwear
너의 헐크 가운을 입은 채
And all I can think
그리고 내가 생각할 수 있는 전부는
Is where is the ring
어디에 날개가 있는지야
'Cause I know you wanna ask
나는 알아 너가 묻기를 원하기 때문에
Scared the moment will pass
무서운 순간은 지나갈거야
I can see it in your eyes
나는 너의 눈에서 그걸 알 수 있어
Just take me by surprise
나를 놀라움으로 데려가줘
And all my friends they tell me they see
그리고 모든 내 친구들은 나에게 그들이 본다고 말해
You're planning to get on one knee
너는 한쪽 무릎을 꿇으려고 계획하지만
But I want it to be out of the blue
하지만 나는 그것이 갑자기 되기를 바래
So make sure I have no clue
그러니까 내가 힌트를 못채게 확실히 해줘
When you ask
너가 물어볼 때
Baby, take my hand
I want you to be my husband
'Cause you're my Iron Man
And I love you 3000
Baby, take a chance
'Cause I want this to be something
Straight out of a Hollywood movie
Now we're having dinner
이제 우리는 저녁을 먹어
And baby you're my winner
그리고 자기야 너는 나의 위너야
I see the way you smile
나는 너가 웃는 방식을 봐
You're thinking about the aisle
너는 복도에 대해 생각하지
You reach in your pocket
너가 주머니에 손을 넣었을 때
Emotion unlocking
감정이 드러나고
And before you could ask
그리고 너가 나에게 묻기 전에
I answer too fast
나는 너무 빨리 대답해
And all my friends they tell me they see
그리고 모든 내 친구들이 그들이 봤다고 말해
You're planning to get on one knee
너가 무릎을 꿇으려 하는 걸
So now I can't stop thinking about you
그래서 이제 나는 너에 대해 생각할 수 없어
I figured out all the clues
나는 모든 단서들을 알아냈어
So now I ask
그러니 이제 나는 물어봐
Baby, take my hand
I want you to be my husband
'Cause you're my Iron Man
And I love you 3000
Baby, take a chance
'Cause I want this to be something
Straight out of a Hollywood movie
Pa da da da da dam
No spoilers please
스포일러 하지마 제발
Pa da da da da dam
No spoilers please
스포일러 하지마 제발
Baby, take my hand
I want you to be my husband
'Cause you're my Iron Man
And I love you 3000
Baby, take a chance
'Cause I want this to be something
Straight out of a Hollywood movie, baby
Pa da da da da dam
No spoilers please
Pa da da da da dam
No spoilers please
Pa da da da da dam
No spoiler please
Pa da da da da dam
And I love you 3000


관련글 더보기