상세 컨텐츠

본문 제목

She's on my mind - JP Cooper 팝송 가사 해석 추천 그녀가 그리워~

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 3. 2. 01:38

본문


이 노래 사랑의 열병을 앓고 있다.

사랑의 열병이라는 것을 잘 모르다가

정말 요즘 많이 깨닫고 있는데, 그동안 

사랑이 뭔지도 모르면서 사랑한다고 생각했던 경험들

그리고 사랑한다고 말했던 경험들을 돌아보게 되었다.

때문에 이 노래가 더욱 공감이 되고, 와 닿는것 같다.

하지만, 돌아보면 늦었다. 누구든

있을 때 잘해야 한다는 것은 팩트.


https://www.youtube.com/watch?v=5Z0EWqe6cLM


She's on my mind, she's on my mind

그녀는 내 맘에 있어 She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night

나는 밤에 잘 수 없어

'Cause she ain't by my side

왜냐하면 그녀가 내 옆에 없어서 I've seen a lot of pretty faces

나는 많은 예쁜 얼굴들을 봐왔어

Ain't nobody like you

아무도 너 같지는 않았어 And I've never had a love like

그리고 나는 이런 사랑을 가져본 적 없어 The one we knew

우리가 알던 그런 Tell me why I had to play the clown

말해줘 왜 내가 광대를 연기해야 하는지를 Always messing around

항상 주변을 망치는 Can't stop thinking how I let you down, down, down

생각하는 것을 멈출 수 없어 어떻게 내가 너를 실망시켰는지

She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side My friends say that she's a keeper

내 친구들이 그녀는 그냥 어장관리래 But I let her go

하지만 나는 그녀가 하게 내비둬 Didn't know how much I need her

얼마나 많이 내가 그녀를 필요로 하는지 몰랐어 'Til I was on my own

내가 스스로 있기 전까지 I've been drinking but the truth won't drown

나는 술을 마시고 있지만 진실은 물에 빠지지 않을거야 No, the truth won't drown

아니, 진실은 빠지지 않을거야 Bad medicine won't go down, down, down

나쁜 약은 내려가지 않을거야

She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side Ooh, the cover's over

오, 그 커버는 끝났어 If I could dream I'd hold you

만약 내가 꿈꿀수 있으면, 나는 너를 잡을거야 Can't stop thinking, am I even

생각하는 걸 멈출수 없어, 나는 심지어 On your mind

너의 마음에 있어 Now, the nights are colder

이제, 밤들은 더 추워졌어 Miss you on my shoulder

너가 내 어깨위에 있었을 때가 그리워 Miss you there on my cheek

내 뺨위로 너가 있던 때가 그리워 Every night

매일 밤 She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side Ooh, the cover's over Miss you on my shoulder Miss you there on my cheek Every night She's on my mind, she's on my mind She's on my mind, she's on my mind I can't sleep at night 'Cause she ain't by my side


관련글 더보기