상세 컨텐츠

본문 제목

Maybe - Mae Muller 팝송 가사 해석 추천 아마도 난..

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 3. 24. 14:37

본문

사랑이란.. 뭘까?

내가 나답지 않게 만드는 것.

나다움을 포기하고 인정하는 것.

그것이 결국 사랑이 아닐까, 라고 생각하게 되는 요즘.

현명한 사랑을 잘 하기 위해 또 고민하고 노력하고 

해야하는 시점인 것 같다! 앞으로는 현명하게 잘 사랑해야지~


https://youtu.be/E2zvNNo9p-A

In this whirlwind that I’m in
내가 있는 이 소용돌이 속에
I can forget where I’ve been
나는 내가 어딨었는지를 잊을수 있어
But I know it feels like home
하지만 난 그것이 집같다는걸 알아
When you’re around
너가 주변에 있을 때

Come a little closer, pull me in
조금 더 가까이 와, 날 당겨줘
Need you to hold me, forgive my sins
너가 날 잡길 바래, 나의 죄들을 용서해줘
I’m just a lady who needs lovin’
나는 단지 사랑이 필요한 여자일뿐야
Lovin’

But you know I can’t stay
하지만 너는 내가 머물지 못한다는 걸 알아

Baby I put on a front but I’m cravin’
베이비 나는 앞치마를 둘렀지만 갈망해
Your touch and your love, hate to say it
너의 손길과 너의 사랑을, 말하기 싫지만
My pride’s giving up so just take… it
내 자존심 포기했어 그니까 가져가
Lately I’ve been runnin’ out of maybe’s
최근에 나는 다 써벼렸어 아마도
Guess I was too scared to face it
나는 그걸 직면하기 너무 무서웠었나봐
My pride’s had enough so just take… me
내 자존심은 충분했어 그러니 날 가져

I’ve been here before
나는 여기에 전에 있었어
I was pacing outside your door
나는 너의문 밖에 서성였어
Hoping to tell you I wanted more
내가 더 원한다는 걸 말하기를 희망하며
But I didn’t
하지만 나는 안했어
No I couldn’t
아니 나는 할수없었어

But I thought
하지만 나는 생각했어
I’d try again
다시 시도할거라고
So I really hope that you’re in
그래서 나는 정말 너가 있기를 바랬어
Maybe I’ve worn you too thin
아마 나는 너를 너무 얇게 입었나봐
It’s the closest I’ve ever been
그건 내 평생 가장 가까운거야

To sayin’
말할게
I put on a front but I’m cravin’
Your touch and your love, hate to say it
My pride’s giving up so just take… it
Lately I’ve been runnin’ out of maybe’s
Guess I was too scared to face it
My pride’s had enough so just take it

Take, take, take it

But I wish I could stay

I hope I’m not too late
나는 내가 너무 눚지 않았길 바래
Cos baby
I put on a front but I’m cravin’
Your touch and your love’ hate to say it
My pride’s giving up so just take… it
Lately I’ve been runnin’ out of maybe’s
Guess I was too scared to face it
My pride’s had enough so just take me

Take me

Take, take it

Just take, take…

관련글 더보기