상세 컨텐츠

본문 제목

Need somebody to love - Ady Suleiman 사랑할 누군가가 필요해 팝송 가사 해석 추천

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 5. 31. 09:06

본문

나와 같은 마음의 누군가를 기다리며 그 마음을 온전히 담은 노래이다.

어쩜 나도 이런생각을 할 때가 있었는데.. 라는 생각을..

너무 달달해서 들어도 들어도 질리지 않고

지금 사랑하는사람과 함께 들어도 더욱 좋을 것 같은 그런 달달한 노래. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2KPKWE3GJlI

Girl where are you?
걸 어디야?
What's the colour of your skin and
너의 피부색이 무엇이니 그리고

What dress will you be wearing when
I first meet you?
내가 너를 처음 만날 때 무슨 옷을 입을거니?
The scent of your perfume, the sound of your vocal, oh
너의 향수의 향기, 너의 목소리
Will I ever find you?
내가 너를 찾을 수 있니?
I dream and I hope to hold you and touch you girl
But I won't stop searching
나는 꿈꿔 그리고 나는 너를 잡고 너를 만지길 희망해 걸
하지만 나는 찾는 걸 멈출 수 없어
I will swim across these oceans to deal with these emotions
나는 이런 감정들을 해결하려고 이 바다들을 건너갈거야
Lord, Lord, lala, lala, I
하나님, 주여
Lord, Lord, lala, lala, I
신이시여
And you're the one I'm looking for, living for
너는 내가 찾던 사람이야, 이걸 위해 살아왔던
You're the one I'm thinking of
너는 내가 생각해온 사람이야
You're the one that I will love
너는 내가 사랑할 사람이야

I wonder if our paths have crossed in this world
나는 우리의 길이 이 세상에서 교차할지 아닐지 궁금해
I wonder where you are enough
나는 너가 어디에 있는지 충분히 궁금해
I wonder if you've heard this verse
나는 너가 이 벌스를 들었는지 아닌지 궁금해
I wonder what your body looks like
나는 너의 몸이 어떨지 궁금해
Will you look sublime?
너는 숭고해보일까?
Words I can't describe
내가 묘사할 수 없는 단어들
And I don't know what Cupid is waiting for
그리고 나는 큐피트가 무엇을 기다리고 있는지 알지 못해
I just want him to draw back his bow and fire
나는 단지 그가 그의 활과 불을 당겼기를 바래
'Cause I've been up waiting for so long
나는 너무 오래 기다려왔기 때문에
To give someone my attention
누군가에게 내 관심을 주기 위해

Yes, I'm looking for someone to love
그래, 나는 사랑할 누군가를 찾고있어
Someone to love, no no, no, no, no, no, oh
So where are you?
사랑할 누군가, 노 노 노 노 노 오
그러니까 너 어딨어?
Because I need somebody to love
내가 사랑할 누군가가 필요하기 때문에

Let me care for you, oh, oh, oh
내가 너를 보살피게 해줘, 오 오 오
Because I need somebody to love
왜냐하면 나는 사랑할 누군가가 필요하기 때문이야
So where are you?
그러니까 너 어디야?
I need somebody to love
난 사랑할 사람이 필요해
I need somebody to love
난 사랑할 사람이 필요해
And I ain't got a metaphor for this 'cause
그리고 나는 이걸 위해 은유가 없어 왜냐하면
I don't know what's big enough
나는 무엇이 크게 충분한지 모르겠거든

To describe this feeling of question far and there
But still you don't appear
이 거기에 있는 먼 이 질문의 감정을 묘사하기 위해
So it's like, "love, what happened here?"
이건 마치 "사랑, 여기서 무슨일있니?"
Oh, I'm waiting for you
오, 나는 너를 기달려왔어
I've been up waiting for so long
나는 너무 오랫동안 너를 기다려왔어

To give someone my attention
내 관심을 누군가에게 주기 위해
Yes, I'm looking for someone to lo, lo, lo, lo, love
그레, 나는 사랑할 사람을 찾고있어
No, no, no, no, no, no, no, no, no, oh
So where are you?
노 노 노 노 노
그래서 너 어디야?
Because I need somebody to love
내가 사랑할 사람이 필요하기 때문에

And let me care for you
그러니 내가 너를 신경쓰게 해줘
Because I need somebody to love
내가 사랑할 사람이 필요하니까
So where are you?
그니까 어디야?
I need somebody in this world to love, love, love, love
나는 이 세상에서 사랑할 누군가가 필요해
(I need somebody to love) lo, lo, lo, lo, love I
So where are you?
나는 사랑할 누군가가 필요해
그러니까 어디야?
Because I need somebody to love
나는 사랑할 누군가가 필요하니까

And let me care for you
그러니까 내가 너를 신경쓰게 해줘
Because I need somebody to love
So where are you?
내가 사랑할 사람이 필요해서
그러니까 어디야?
Because I need somebody to love
내가 사랑할 사람이 필요하니까
I need somebody to love, no, no, no, no
나는 사랑할 사람이 필요해
No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no

'Cause I need somebody to love
내가 사랑할 사람이 필요하니까
Need somebody to love
사랑할 누군가가 필요해
Let me care for you
내가 너를 신경쓰게 해줘
I need somebody to love
나는 사랑할 누군가가 필요해
So where are you?
그래서 너 어디야?
I need somebody to love
나는 사랑할 누군가가 필요해
I need somebody to love

I just want somebody to love
나는 단지 사랑할 누군가를 원해
(To love, to love, to love)

And I just want somebody to love
그리고 나는 단지 사랑할 누군가를 원해
(To love, to love, to love) no, no, no, no
Now I'm talking to you
지금 나는 너에게 얘기해
How do you do?
어떻게 지냈니?

I don't even know where you are or when you're coming through
나는 심지어 너가 어디있는지 혹은 너가 언제 왔는지 몰라
All I know is I love you and proofread that this song is written
내가 아는 전부는 내가 너를 사랑한다는 거야 그리고 이 노래가 쓰여진 것을 번역해
If you're out there girl, I really hope you're listening
만약 걸 너가 거기에 있다면, 나는 정말 너가 듣기를 바래
I'm still wishing for the day I find you girl, you're here to stay
나는 여전히 내가 너를 찾는 그 날이 오길 바래 걸 너는 여기서 기다려
I'll look back at this verse and say, "thank f-ck, finally"
나는 이 벌스를 다시들을거야 그리고 말할거야 "마침내 와 감사해라"
Now I'm sitting with you listening to this f-cking mission
이제 나는 너와 같이 앉아서 이 퍼킹 미션을 같이 들어
Until then I'll keep on singing to this song is all the men is love
그때까지 나는 계속 이 노래를 부를거야 모든 남자는 사랑이야
I just want somebody to love
나는 단지 사랑할 누군가를 원해
(To love, to love, to love)

I just want somebody to love
(To love, to love, to love)
I just want somebody to love
(To love, to love, to love)
I just want somebody to love
(To love, to love, to love)

Girl where are you?
걸 어딨니
What's the colour of your skin and
너의 피부색이 무엇이니 그리고
What dress will you be wearing when
I first meet you?
내가 너를 처음 만날 때 무슨 옷을 입을거니
'Cause I can't wait to meet you
내가 너를 만나는 것을 기다릴 수 없기 때문에
So my life can begin...
그래야 내 인생이 시작할 수 있어..


관련글 더보기