상세 컨텐츠

본문 제목

Teacher - PRETTYMUCH 팝송 가사 해석 추천 넌 나의 선생님~

영어/팝송으로 영어공부

by Flower Park 2020. 5. 24. 13:25

본문

사랑의 힘은 놀랍다.

그 사람이 혹은 내가 무엇이든 될 수 있도록 도와주는 힘.

그런 에너지를 말하는 노래.

프리티머치의 아가들이 사랑스럽게 노래를 불러주니~

나도 그들의 선생님이 되고싶은~ 그런 사랑스러운 노래 !

 

https://www.youtube.com/watch?v=PLyMj7k5Ths

Yo, it's PRETTYMUCH
Comin' through, comin' from you live, you know
거쳐서 와, 너가 사는 곳에서 와, 유 노
I'm just tryna figure out what you can be
나는 단지 너가 할 수 있는 것을 이해하려 하고 있어
'Cause uh, aye!
왜냐하면 어, 예!

You could be my teacher (where they at)
너는 나의 선생님이 될 수 있어(그들이 어디에 있든지)
You could be my boss (where they at)
너는 나의 보스가 될 수 있어
Oh, you could be my lover (where they at)
오, 너는 나의 사랑이 될 수 있어
You could be my car (where they at)
너는 나의 차가 될 수 있어
Baby, I could drive ya, ohhh, anywhere you want (so so)
베이비, 나는 너를 탈 수 있어, 너가 원하는 어디든지
Ahh, you could be my teacher (where they at)
아, 너는 나의 선생님이 될 수 있어
Oh yeah, you could be my boss (skrt)
오 예, 너는 나의 보스가 될 수 있어

So tell me your wish
그러니 나에게 너의 소원을 말해줘
I could do the night or the day shift
나는 밤에도 오전에도 일 할 수 있어
You could find my name on your playlist
너는 너의 플레이리스트에서 내 이름을 찾을 수 있어
Your favorite girl, yeah
너의 가장좋아하는 소녀, 예
And on the real tip (real)
그리고 진짜 팁은
Everything we do is the late shift
우리가 하는 모든 건 그 마지막 일이라는 거야
Meet me in your room or the basement
Escapin' girl, yeah
나를 너의 방이나 지하실에서 만나
숨는거야


Like that Prada you stole
너가 훔친 프라다 같이
Put me on like your clothes
너의 옷들처럼 나를 놔
We can rock nice and slow
우리는 좋고 느리게 흔들수 있어
Yeah me and you, true
예 나와 너, 진짜

You could be my teacher (where they at)
너는 나의 선생님이 될 수 있어
You could be my boss (where they at)
너는 나의 보스가 될 수 있어
Oh, you could be my lover (where they at)
오, 너는 나의 사랑이 될 수 있어
You could be my car (where they at)
너는 나의 차가 될 수 있어
Baby, I could drive ya, ohhh, anywhere you want (so so)
베이비, 난 너를 탈 수 있어, 너가 원하는 어디든지
Ahh, you could be my teacher (where they at)
아, 너는 내 선생님이 될 수 있어
Oh yeah, you could be my boss (skrt)
오 예, 너는 내 보스가 될 수 있어

It's your birthday
너의 생일이야
Every single day it's your birthday
매일 매일이 너의 생일이야
I can make you feel like Tinashe
나는 너를 Tinashe 처럼 느끼게 할 수 있어
In every way, yeah yeah
모든 방법으로
And when the beat drops
그리고 비트가 떨어질 때
We'll keep on dancin' cause we can't stop
우리는 멈출 수 없기 때문에 계속 춤 출거야
We'll be connected like a hotspot
우리는 핫스팟처럼 연결되어 있을거야
I got wi-fi, girl
나 와이파이 있어, 걸

Like that Prada you stole
너가 훔친 프라다같이
Put me on like your clothes
너의 옷처럼 나를 놔줘
We can rock nice and slow
우리는 좋고 느리게 흔들 수 있어
Me and you, true (yeah, that's true)
나와 너, 진짜

You could be my teacher (where they at) (ooooh)
You could be my boss (where they at) (you could be my boss)
Ohhh, you could be my lover (where they at)
You could be my car (where they at) (said you could be girl)
Baby I could drive ya, ohhh, anywhere you want (yeah anywhere you want baby)
Ahh, you could be my teacher (where they at) (ya, oh yeah)
Oh yeah, you could be my boss (I don't give a what)
Cause uh

I like you
나 너 좋아해
I want you
나는 너를 원해
Indeed baby
진짜로
Take a seat baby
자리에 앉아

I like you
I want you
Indeed baby
Take a seat baby

I like you
I want you
Indeed baby
Take a seat baby

I like you
I want you
Indeed baby
Take a seat baby


관련글 더보기